Bullar i ugnen!

...eller ja inte riktigt ännu vill säga, ( nej inte M som e gravid utan jag som ger mig på kanelbullar ) men på god väg, degen ligger as you read i en skål i köket o jäser, så om 40 ( va de väl? ) så har den jäst färdigt o då blire bak för fulla plåtar.
Tog kortare tid än förväntat för oss o komma till skott med bullbaket, tippade själv 2 veckor ca ( fast de kanske e fegt o tippa när man själv kan styra över resultatet? ) men de tog ju inte mer än ett dygn, låter kanske tragiskt men ja e stolt!
Lite ögonblicksbilder från baket!
Iofs så hade det väl inte blivit nåt om inte M försökt sig på å spela kaxig me o droppa kommentaren "behöver du hjälp i köket? du duger väl inte till nåt därinne!" när ja satt och läste på om bullbakandet konster ( har aldrig slängt ihop en sån deg själv förr så välsmak ger ja inte ut nån garanti för ). Så för att bevisa hur grym ja är så får man väl slänga ihop lite bulls!
Kom imorse på en sak, varför i hela friden finns det inte någon inställning på alarm-snooset på telefonerna som man kan ställa in att man måste knappa in en 4-siffrig kod elr dylikt för att stänga av det?
Jag har nog inte varit i tid egentligen en enda gång sen ja flyttade från Lökka, ja kanske 2-3 ggr då folk hämtat mig på morgonen men då är det bara just för att dom hämtat mig och ringt o väckt mig på morgonen.
Utan skjuts så är det få om ens nån gång som jag stått på jobb 07.00.
Det var jävligt bra på Lökka där både ja o JF var alltför trötta för att vakna av larmet på mornarna, då hade vi alltid Falcons ( Henkes ) stadiga näve som bankade i dörrn när de va dags att luta oss mot.
Annars var de ofta att man vaknade till lite då och då då våra larm ringde, dom ringde samma tid enligt mobilklockorna, men aldrig vid samma tid enligt fröken Ur. JF:s började väl vid 6-snåret, min började kvart över, och eftersom movolklockorna var osynkade så ringde det ett larm var 3:e minut vilket varken jag elr JF orkade kliva upp för o stänga av, vi lärde oss o leva med de, värre var de nog för Falcon som sov vägg i vägg och tydligen är lite mer lättväckt än oss då han alltid kommer upp i tid.
För att inte tala om då vi under the glory days bodde 4 pers i läggan, alla skulle upp samtidigt, allas larm, iaf mitt, JF:s och Forslings som bodde där vid tidpunkten ringde osynkat varannan minut från 10 i 6 då forslings började tjuta, då kan han inte fått mycket sömn stackars Falcon.
Ne tillbaka till snilleblixten, kodlås för o slå av snooset, grejjen är att ja älskar att snoosa, verkligen njuter av de, så därför har ja börjat ställa klockan 05.30 bara för att få mer tid till att snoosa, men alltsom oftast, såsom idag för exempel, så ringde klockan 05.30, ja slog med ett leende på läpparna igång snoosen, trodde ja iaf, vaknade 07.11 av att dom på jobbet ringde o fråga om ja va på väg, ja hade alltså tryckt på off-knappen istället för snoosen, dom där knapparna ligger ju inte mer än 3 cm ifrån varann o med sömnen i tummarna så är de lätt hänt att man snetrycker.
Så har de varit senaste månaden. Så därför kräver ja nu kodlås på off-knappen och ifall man inte trycker in koden så slås snoosen automatiskt på igen.
Blir o stampa in på Nokias kontor till veckan och tala lite vett i dom!
Nu är degen snart färdig-svälld, så skrivandet får vila ett tag, nu blire bullar!
Med deg på fingrarna
/ P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0