För er alla fattiga svenskar där ute!

Som rubriken lyder så är det här inlägget för alla er fattiga svenskar bosatta i Norge!

Jag har alltid varit ett fan av att "snåla" när man handlar, mest för skojs skull, inte för att jag som de där låter är snål av mig, är ingen sån som vänder på varenda öre.
Tyvärr är jag ofta tvärtom, jag köper allt de där onödiga som man verkligen känner när man står där vid kassan att de här, de borde ja fan inte köpa, speceillt när man får gräva djupt i fickorna för att kunna komma därifrån me varan i handen på ett lagligt sätt.
Har iofs perioder när jag verkligen går in för att vara snål, som för tillfället, mest för att boten gör sig påmind varje gång visa-kortet dras fram ur smartcase:n, men också för att jag faktiskt finner nån slags humor i de hela. Grejjen är att jag ofta kan "slafsa på" me grejjor om ja känner fört, men försöker just nu o hålla i hatten.
Ett klassiskt exempel som även är ett bra tips är detta :
Idag gick ja till Kiwi för att inhandla lite grejjer till frukost-mackan ( som även blev till lunch och fika-mackan ).
Målet var att få med sig ett bröd, lite mjukost, gurka, paprika och lök samt lite juice att skölja ner allt med.
Normalt skulle slutsumman ha landat kring dryga 100 NOK, lite snabb räkning här :
Bröd : Ett snittbröd ligger kring 25 NOK om du ska ha lite smak och klass på de hela.
Mjukost : Kavli´s ligger även den kring 25 NOK-strecket
Gurka : Det enda dyra ja köpte idag, den låg på 15
Paprika : Normalt iaf 12-13 NOK
Lök : om du ska köpa en så kanske 3-4 NOK men som idag så köpte ja ett helt kilo, lite overkill ja vet men de va billigt, ett kilo lök ligger väl kring 15 NOK
Juice : Ska du ha märkes så iaf 25 NOK
Totalt landar de på grovt 115 NOK.
Jag landade på 50,11 för mitt kalas, såhär såg kvitteringen ut (Ja va tvungen o spara, för nöjd för att slänga den):
Vad är hemligheten bakom detta?
Jo First Price! Inte nu bara till detta utan fan till allt, dom e knug helt enkelt!
Ne nu sitter de en hel hög me hetsande människor ( Barre, Norken och M ) som står o skriker att de e mat o att ja ska blogga klart så får väl lyda "the mob" o gört. Tacos o Champions League nu!
Men följ mitt råd o go First Prize!
Med massa pengar i fickan
/ P

Kommentarer
Postat av: Malin

Ska vi alltid handla såhär? ;D

Då kanske vi har råd med en resa snart? ;D



Btw, jag vill att du kommer hem nu :)

2010-04-08 @ 17:29:43
URL: http://malinmariathereses.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0