Karma strikes again...

..and it bites you in the ass.
Alla som nån gång har sett serien My Name Is Earl vet va karma is all about, elr ja alla andra som fått lärdomen via alla andra medier också men.
För er som missat de helt så snabbsummerat "do bad things and bad things will happen, do good things and good things will happen".
Ja har försökt leva efter de där ett tag nu, iofs så har de nog inte funnits till hand mina första 22 år för då hade ja nog legat utslängd bland gatstenarna, utmärglad och tandlös. Men sen ja försökt ta tag i mitt liv och bli bra så har ja iaf försökt inbilla mig att de stämmer.
Å andra sidan så är det kanske som me allt annat, typ horoskop, det stämmer var dag in på nån som läser de, men aldrig på alla.
Jaja så länge de gör mig motiverad o göra bra saker så är väl "inbillningen" bara positiv.
Sen ibland går de ju åt andra hållet också, och ja har bara gått o väntat på att de faktum att ja 4/5 dar per vecka småjoggar in vid kvart över 7 på jobb ska bita mig i röva.
Idag kom nog dagen känns de som, ja ställde klockan på 6, vaknade även rätt pigg, men tänkte "om ja e så här pigg redan nu så kan ja för skojs skull snoosa bara 10 min!" vaknade lite halvtrött 10 över, så vafan 10 till så kliver ja upp sen, gott om tid o äta frukost OCH komma i tid till jobb för en gångs skull. När klockan ringde 20 över så hade ja tydligen blivit jävligt trött igen för ja hade i sömnens namn ställt om klockan på 20 i.
Klev segt upp, gick runt o lalla lite innan ja drog mig iväg. Kom som vanligt inspringande vid kvart över.
Först gick ipoden sönder vid lunch, småbagateller i sig eftersom ja har garanti kvar, men när ja efter ha jobbar lite övertid va på väg till trikken, så kom ja på att ja hade glömt o göra en grej, vände tillbaks, fixade de, vilket gjorde att jag med en hårsmån missade trick 17 mot bislet, fick vänta bara några minuter till, ringde ett samtal just som trikken kom, satt mig ner nära stämplingsmaskinen, tänkte stämpla men pratade samtidigt i telefon o glömde bort de hela. Några meter bort satt de en kvinna med jacka på och tittade lite suspekt på mig, aja de lär ju inte va en kontrollant tänkte jag, pratade vidare o mitt i allt så kom ja på att fan, kanske är de ändå, blev nojig, skulle just ta fram kortet när hon störtar fram mot mig o visar fram sin kontrollant-bricka, ja visar fram mitt kort o säger som de va att ja ju skulle stämpla men pratade i telefon så hade inte hunnit.
De sket surtanten i och motiverade de hela me att ja då alltså hade valt att prata i telefon istället för att stämpla och på så sätt så hade hon rätt att bötfälla mig, de första ja tänkte på va just de, karma!
Jaja imorrn blire o slita sig upp vid halv 6 elr nå så man verkligen tar sig dit i tid, har inte råd o betala 900 NOK varje dag.
Nu blire käk, köttfärssås o spagge.
Med -900 på kontot
/ P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0