Sakna kan vara bra

Puuuuh!
Nyss hemkommen från en insats i klass med USA´s college-lag mot "Den ryska björnen" i VM 1980.
Jag och Barrulf klev upp vid 9 snåret, rullade via 7/11 ut på jobb, samma jobb som vi började med igår, men som tog lite längre än va vi trodde, så idag skulle det bara bli klart kände vi, även vi pengakåta svenskar i norge vill fira påsk. Nog för att denna 3 dagars-helg som vi nu får kommer innehålla mer TV-spel, fotbolls-tittande och pilsner-drickande ( från och med imorrn vill säga, allt e ju igenbommat just nu ) än vad den vanliga svensson har på sitt schema just denna "heliga" helg.
Färdiga blev vi idag också, det vill säga efter 15 timmar! vi hade på känn att det skulle ta ett tag, men enligt våra beräkningar så skulle vi ligga färdigduschade i soffan vid 6-7 snåret, inte 2 minuter över 12. men men, de blev färdigt, jävligt bra, och pengarna rullar välförtjänt in, ja inte till mig då utan till den "fattiga" norska staten, sista betalningen av min bot kommer att ske under månaden som komma skall.
Det ska faktiskt bli jävligt skönt på ett sätt att betala av dom där 30.000 NOK:en, det är nog först då som ja verkligen kan släppa hela grejjen och få putta ut den där gnagande tanken från bakhuvet och ner i någon väldigt djup brunn elr dylikt. Det har tärt på mig den där skiten, rätt åt mig iofs, de är ju bra att man mår skit efter nåt sånt där, de visar ju att de funkar iaf.
Jag kommer inte köra bobcat full me gånger det är ett som är säkert.


För att komma tillbaka till rubriken så åkte M hem till Karlstad igår, trist som fan tyckte jag såklart, och stämmningen mellan oss har väl inte varit nykär direkt dom sista dagarna, de blev inte bättre igår för den delen heller, och det har varit grinigt hela dagen idag. Har funderat mkt under dagen och slängde mig på luren när ja kom hem, skönt nog så var det ett helt annat tonläge denna gången, vi saknade mest varandra och allt känns så jävla mkt bättre nu, en stor lättnad!
Varför de här med sakna kan vara bra är nog för att man ibland kan ta varandra lite för givet, och det är enligt min "relations-bok" inte bra i längden, så nu när nån av oss åker iväg ett par dagar så får man dels lite tid för sig själv, men framförallt känna efter hur mkt man verkligen saknar och älskar varann.
Med det så blir allt gammalt "groll" som bortblåst och båda parter är på flera nivåer bättre humör.
M jag älskar verkligen dig och jag vill inte tänka mig ett liv utan dig!


Ne nu ska ja käka lite, slö-se lite TV och hälsa John Blund välkommen. Det är allt jag orkar efter 15 timmars slit,
Tack B för insatsen idag, du kan din betong!
Hard work work!
Med trötta ögonlock
/ P

Kommentarer
Postat av: Malin

Saknar dig med! Ska bli så skönt att komma hem till din famn i morgon!



Älskar dig över allt annat! Önskar att du vore här just nu!



2010-04-03 @ 22:15:15
URL: http://malinmariathereses.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0