Punktlista del 1.

Jaha, då är det dags att börja beta av min kära punktlista i förra inlägget och helt enkelt göra det hela lite mer bokstavligt, lite längre och lite mer fokus-krävande.

Till att börja med så betar vi av Lysviks-helgen.
Tanken med denna helg var att samla alla "gamla" oslo-gutter från Lökkas Finest för en hög med skratt över allt sjukt, flummigt, skämmigt och minnesväckande vi lyckats med, höra hur alla har det och helt enkelt bara få en statusuppdatering utanför Facebooks ramar.
Halva LF

Tyvärr så blev denna goda tanke inte helt som tänkt, för många hinder dök upp på vägen och det gäng som skulle ta sig från norr blev bara en. Att bila 140 mil solo är kanske inte det mest underhållande man kan roa sig med en torsdag mitt i sommarn.
Summa summarum så blev det inget av det hela men Barre var redan där ( hans mors hus ), Darle på Volvo-avstånd i Kil och jag med bokad resa och tagen ledighet, så vi bestämde oss för att bara ta en lugn helg i det ännu lugnare Lysvik, jag tog bussen till Kil där Darle lovat högt att möta upp mig på stationen, bara ringa...

Jaha så det här var Kil ja...
Allt hade gått fint om han inte haft en Iphone ( elr ja iaf en halv ) som inte ens var i närheten av att funka.
Väl framme i metropolen Kil fanns ingen D inom synhåll, det enda svar jag fick vid ringning var hans otroligt fyndiga mobilsvar " Oscar Darle...piiiiiiiip ".
Och nej att vara strandad i Kil är inget stort nöje, trots att kalendern visade lördag.
Det största nöjet fanns i att se vem som hade mest stylad 142:a.
Till slut plockade han upp lurn, kom bort o hämtade upp mig så vi kunde bege oss mot slutdestinationen Lysvik dit vi tog oss på några gamla bensinångor som satt sig längs väggarna i tanken.
Darle verkar ha missförstått det här med longboard...


Helgen i Lysvik bjöd på den alltid lika lyckade matlagningen av en mormor ( kan dom ens misslyckas? ), i detta fall Barrulfs.
Underhållningen bestod av solsken, fotbolls VM ( förresten hur f*n kunde NRK sälja rättigheterna till VM bara för att kunna sända Melodi-festivalen och gå back 5 milj.? ), en hel del vinglig longboard-åkning ( grymmt schyssta vägar i Lysvik, långa backar och inga bilar ) samt goda drinkar och umgänge med D:s polare från Karlstad Linn, Sara och Ellen.
...men han var ju lärarn så jag tog efter
likt en nyfödd kängru tog jag mig sakta men säkert upp...

..och till slut så föll även min polett ner
Fisketur hann vi med också

det närmaste vi kom fisk var dock Darles hatt som flög i vattnet
bestämde oss för lite fotboll istället.

som sagt, Lysvik, lugnet själv.

Såja, punkt 1 avklarad, syns imorrn för lite kanelätande!
Fan vad jag flagnar..
/P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0