Tidsoptimist, javisst!

Hej kära blogg! öpnnar nu upp dig för första gången och är lite spänd och sugen på att komma igång ,ungefär som när man nyss hemkommen från affärn skyndar sig av med skorna bara för att få sätta sig vid bordet, slita upp förpackningen likt ett barn i högvarv på julafton, och på kinder-äggs vis bygga ihop den onödiga pryl man slösat matpengarna på. Ja har länge tänkt tanken att prova på den senaste flugan, vilket jag annars aldrig brukar va sen på att ta steget från tanke till utförande, men med detta har jag suttit och tänkt om det är värt att börja då jag brukar ha en tendens att då jag får mina fixidéer köra stenhårt på dessa i ett par veckor för att sen tröttna, plocka upp de ur idé-lådan en gång i halvåret, damma av de, köra ett par veckor till, för att sedan sluta cirkeln, oftast skyllandes på det tidsbrist som aldrig verkar vilja sluta råda.

Men skit i de nu, för tillfället är detta en ny och spännande sysselsättning, så garanti ges på att iallafall dom närmaste veckorna kommer inläggen att vara frekventa, bilderna många, funderingarna ännu fler, och förhoppningsvis hittar jag nånstans den motivation jag så ofta febrilt letat men fåtal gånger hittat för att tvinga mig själv till självdisciplin.

 

Jag har alltid varit och kommer nog alltid vara en tidsoptimist av sällan skådat slag, bara fråga nån av alla som stått där i minus 20, hackandes tänder och svurit över att ja sagt att jag skulle varit där på en halvtimme men de nu gått det trippla, vafan han skulle ju bara duscha o byta om, hur länge kan de ta egentligen. tro mig de kan ta tid, för mig åtminstone, även om de inte borde ta så länge, så tar de vartfall 3 ggr så lång tid för mig att göra samma sak som en normal människa, jag inbillar mig att ne men vadå nog hinner jag sitta och gilla facebook-statusar en kvart, spela en fem-setare i fick-pingis och hinna med en powernap, det är ju trots allt 26 min innan ja ska va duschad o klar o hunnit glida trikken ner till byen.

Det värsta med de hela är dock att även om jag provar att gå igenom samma procedur som alla andra, utan status-gillande och dagsdrömmande, så blir de ytterst markant skillnad, den enda skillnaden skulle väl vara att i mitt fall så skulle en sengångare känna sig som usain bolt i jämförelse.

Jag tror alltid att jag kan och ska hinna med så mycket mer på kvällarna än vad ja gör, ett klockrent exempel på detta är gårdagen, hade jag fått som min över-optimistiska hjärna ville, så hade jag hunnit med att träna, åka ner på clas ohlsson, köpa slagborr+diverse onödiga bra och ha saker, hem, laga mat, sätta upp skohållarspegelskåpet (låter konstigt ja vet men bild följer inom snar framtid), borra upp en hylla elr 5, rensa i köket, skruva ihop barbordet, ringa och skjuta upp min 30000 krs bot som ska in om 2 veckor fick ja ett brev om igår (för er som inte vet så har ja tappat körkortet vilket dom inte tar lätt på här i penning-kåta Norge och därför utnyttjar oss dumma svenskar till tusen) och därimellan ha ett öga på herrstaffeten i OS. Resultatet av denna to do-list blev följande : ingen beachkropp -10, ingen matlåda, en halv hylla, ett om möjligt ännu skitigare kök, dåligt med ställen att ställa ner ölen på, tvingad övertid idag då jag bommade att ringa staten och ett upplopps-tittande på stafetten. Dock en skinande ny slagborr, troligen den med norges högsta decibel för övrigt, grannsämjan blev inte direkt bättre efter gårdagens skrikande till marcus hellner/borrande i betong kl. 22.34. men men ställningen i matchen petter vs tiden slutade 1,5 av 7 möjliga, just på rätt sida gränsen IG-strecket.

 

Ne nu ska jag spara på skitsnacket och hälsa john blund välkommen tillbaka, ska bara borra lite hyllor först, endel i min närhet brukar likna mig vid allas vår barndomsvän alfons åberg eftersom jag alltid ska bara göra ett par saker innan...jaja om ni orkat läsa igenom alla dessa små krumelurer fyllda av babbel så grattis och hoppas att vi ses snart igen!

 

Simma lugnt

/ Petter



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0