Varför sova när man kan jobba?

Vill börja med att tacka N och E + resten av alla som var på 50-talsfest igår för en grymt kul kväll, de började lite segt iaf för min del, va trött och sliten efter en 60-timmars vecka men så fort alkoholen började rinna ner i strupen och musiken hittade sin väg till mina öron så blev de andra bullar, inte så många som va utklädda vilket ja tyckte va lite tråkigt, själv går ja alltid in överseriöst för såna tillställningar, även om det den här gången fick bli i euro-shopper stil då visa-kortet pep i fel toner redan när kaffe á 10 kr skulle inhandlas. Men hittade på butiken UFF ( finns både på brugata och märkte vi på trikken hem även ett par stenkast från oss på bislet ), UFF är en riktigt najs second-hand butik som har allt från riktigt fula sherlock holmes mössor till moderiktiga vintage-grejjer o gamla skinnpajar, definitivt att rekommendera om man är på jakt efter sånt : http://www.visitnorway.com/se/Product/?pid=46596 .
Hittade där mig en schysst paj i grease-stil och med prislappen 100 NOK kändes det rätt spikat att slå till. Ett par svarta brallor, en kam i vänster bröstficka, ett par ray-ban i högern, ett stycke hängslen och en gammal kedja i byxorna till de så fick de duga. M gjorde sig riktigt 50-talig med prickig klänning, svart piké, prickig sjal m.m så vi kunde iaf förklara till grannarna att vi hade klätt ut oss och inte att en av oss ville se ut så till vardags egentligen. Hon fyndade bra grejjer på maskerad-affärn på prinsens gate (?) där dom har mkt bra grejjer till maskerader, är de nåt man vill ha så finns de där : http://www.festmagasinet.no/
Resultatet blev hursomhelst följande :
Kvällen blev som sagt riktigt go, ingen utgång utan en gammal hederlig hemma-fest men de är oftast mkt bättre på såna tycker ja, dels kan man snacka mer me folket som är där utan o behöva överrösta lady gagas dåliga romans, sen så slipper man supa bort allt och alla, springa runt halva kvällen, köpa in en bricka mintuu 02.58, armbåga sig fram på BK och stå i t-shirt o vänta på maxi-taxi i 45.
Det roligaste under kvällen måste ha vart när team stekare kom förbi, trodde dom va så jävla grymma men bara gjorde narr av sig själv, speciellt ena snubben som hade som enda samtals-ämne hur jävla grymt och välfylld bank-konto han lyckats skaffa, vilket jag rätt snabbt fann ut kom direkt ifrån pappas direktörs-lön. Detta tillfälle att hånas kunde jag ju såklart inte låta glida ur mina händer så ja tog tillfället i akt och hånade han fullt ut, efter vilket han mest satt och blängde surt på mig från soffan, skadeglädje, true happiness!
Lika kul tyckte jag inte att de var då telefonen ringde och påminde om att jag skulle kräla mig ur sängen, göra allt i min makt för att hålla spyan på rätt sida läpparna, slita på mig arbetskläderna och bege mig till jobbet. Jag kan babbla på en massa jobbsnack om vilket skitjobb vi gjorde men dom flesta skulle bara skita i vilket och få skulle förstå, så ja nöjer mig med att summera dagen med en sjukt klantigt gjord blånagel, en blod-blåsa och en spik i vänstern p.g.a fel sko-val.
Självklart kändes det mycket bättre av att jag hade en varm säng, mkt fett-fyllda saker att äta, en dator med massa slö-tittar-serier på, och en flickvän som väntade på mig där hemma. Nu var det här ju mitt val att jobba istället, men får jag välja så hyser jag agg mot den norska staten och dess inbillning att varenda svensson har 30 laxar liggandes hemma, kanske kan fråga stekarn om hans bank-konto har plats för en bot?
Grymt värt att komma hem då den stunden till slut infann sig, den varma sängen stod kvar, fettet rinner för fullt i mina ådror, M var glad att se mig, och till råga på allt så hann jag med att stream-se sista 35 av Carling Cup-finalen mellan Man U och Villa vilken vi ( Man U ) utan problem seglade hem via W.Rooneys panna.
Karma säger jag!
Ne nu ska jag och M försöka hitta motivation till att släpa oss ner till chinokken en bit bort för lite kött, potatis och bea-saus inhandling, vara lite artig mot Barrulf och sen inte röra oss mer än möjligtvis sträcka oss efter cola-glaset. Festbilder dyker upp så fort M fått tillbaka sin kamera från N, alternativt ligger dom redan på Facebook, de återstår att se.
Ta hand om er och var extra uppmärksam på uppstickande spikar ur barbord!
Ses i Nangijala!
/ P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0