Parabungy!

Fick nos på en riktig to-do-before-you-die-grej idag, nämligen parabungy! Nej inte ett gammalt hederligt bungyjump men ett modifierat ett.
Skillnaden från ett vanligt bungyjump är att detta hopp gör man från en para-glide skärm, ni som vart på valfri turistort lär ha sett/upplevt para-glide, man sitter fast i en skärm som i sin tur sitter kopplad till en båt, båten gasar och man flyger upp 50-100 m och glider runt där i ca 5 min, gött i början men rätt långtråkigt efter nån minut.
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
Hursom så sitter man även i parabungy fast i en sån, här är det dock också fastspänd en platå vilken man står på tills man e 180 m upp, då hoppar man/blir man utputtad från platån och ut i fria luften störtandes ner mot sjön ( förhoppningsvis med repet fastsatt i selen ).
Jag har hoppat fallskärm när vi var i USA, lite synd såhär i efterhand tänkte jag då folk ja pratat med som gjort både och säger att fallskärm är en mer adrenalin-pumpande upplevelse än bungyjump, och framförallt en mycket längre en.
Men de här verkar vara nåt som får blodet att pumpa runt rätt rejält i kroppen så varför inte pröva, lär ju inte bli sämre än att inte pröva.
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
Om ni fortfarande inte fattar va ja babblar om så här är en video som kanske rätar upp frågetecknena :
Parabungy
Kika även in min fallskärmsfilm ( ja det är jag i videon även om de låter som en liten flicka som skriker ) :
Fallskärm Las Vegas
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
Om ni inte skitit på er av rädsla ännu så häng på till Voss för ett livslångt minne, datum inte bestämt ännu men återkommer med det, bara skriv en kommentar om ni e sugna!
Nu ska ja köpa kampfiskar till akvariet.
Ses i Voss!
/P

Kommentarer
Postat av: storebror

jag är med..

2010-06-16 @ 00:33:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0