10 ljusa dagar!

Nu börjar de likna nåt, mina närmsta 10 dagar ser ut som följer :
Torsdag
Iofs jobb men vafan får ju jobba me Mr. Barrulf så de ska nog bli gött, ska lära oss att mura in ett bärande stål i en vägg så de lär nog gå käpprätt, desto mer puls desto bättre!
Efter jobb blir de hem till M för lite tacosätande och allmänt kelande, ska även slänga ner dom 200 plagg kläder som ja alltid lyckas ta med mig på resor, fredag bär de ju nämligen av till lederhosenas och bratwurstens hemland och närmare bestämt Berlin! Förstår till exempel inte hur ja klarade av att under en 3 dagars-tripp till Karlstad hoppa ner mer skit i väskan än då jag begav mig till USA på en 7 veckors. När ja packade inför den resan så var ja iofs lite mer nogrann med tanke på att skiten skulle släpas runt samt sväras över i 49 dagar. Då använde jag mig av 1/3-principen, la 3 dagar före avresa fram allt jag ville ha med mig, tog 2 dagar innan bort en tredjedel av alla kläderna, repeterade detta dagen efter och på dagen för avresa hade jag en lagom mängd kvar. kanske borde börja me det på dom kortare vistelserna också, de är nog så att desto kortare jag är borta, desto mer tänker jag att ja orkar släpa runt på.
Fredag
Klockan kommer ringa tidigt tidigt tidigt, bussen mot Rygge och airbus-planet med destination Berlin avgår 06.50 från sentralstatjonen, så klockan ringer väl strax före 6 antar jag. Tycker de e en så grymt skön känsla att vakna dagen man ska iväg nånstans, känslan av att just vara på väg nånstans diggas, få ha lite fjärilar i magen för vad som komma skall, att få se lite nytt, träffa nya människor och skapa nya minnen. Mer än resan dit och incheckning på vårt hostel som ja inte minns namnet på, men de vet nog nilsson elr wallin hoppas ja, har vi inter planerat ännu men ska ta en get-together imorrn och styra upp lite. Antar att de blir o dumpa grejjerna på rummet och ut o kika lite, vi kmr dit rätt tidigt typ 12-1 elr nå, så har hela dan där egentligen.
Lördag samt Söndag lämnar jag blanka än så länge, men gissar att de kommer innehålla en hel del fotograferande av andra världskrigs-grejjer och en och annan stövel me pils.
Måndag
de här är väl egentligen den dag jag ser minst fram emot under denna 10-dars period, upp tidigt, släpa sig till flygplatsen och sitta bakis-skakandes på ett minst lika skakande och turbulent plan hem mot norra europa är inget jag direkt hoppar av lycka när tanken slår mig. men denna dela av resan måste tyvärr också alltid finnas där, så de är väl bara att bita i det sura äpplet och gört. Väl hemma i oslo hoppas jag på en ledig M med mer krafter än mig, i vilkens famn jag kan ligga i fosterställning och leta krafter inför resten av livet.
Tisdag och Onsdag kommer innehålla jobb och om krafterna är framgrävna även lite nyttighet iochmed träning.
Dessa två jobb-dagar kommer dock inte kännas som vanliga tisdagar/onsdagar dels därför att min kära bror Erik kommer nerrullandes per bil någon gång under tisdagen med lite grejjer såsom TV, sourrond-system och massa nödvändiga köksprylar( nog för att jag inte har den blekaste om var vi ska hitta plats för dom i våra redan knappt igenstängbara lådor. Utöver de så kommer jag i bakhuvet veta att en resa mot hemstaden i norr Luleå finns inplanerad på torsdagsmorgonen. Bror beger sig hemåt då, så jag och M snålåker med. Det ska bli riktigt kul att komma hem igen, var i julas sist man var på besök, och jag har saknat familj, vänner och annat löst folk som man lämnat kvar. Tyvärr så har dom flesta vänner gjort som en själv och flytt staden, men några finns kcvar och dom ska bli riktigt kul och återse. Alltid lika kul och komma hem, man får alltid samma känsla av hemma när man åker över bergnäsbron in mot centrum, och alla man träffar är precis som man kom ihåg dom. Denna resa är även M:s första till Luleå, första gången hon träffar päronen osv. Men jag vet att det kommer gå galant, dels har dom pratat med varann via den briljanta uppfinningen skype och sen så är både mina föräldrar och M lätta att umgås med så det kommer nog klicka på bra de där, speciellt min mor och M kommer ha riktigt kul ihop, lika knäppa och lika glada båda två.
"Storgatan" i Luleå Lite sånt hoppas ja på  minus personerna på bilden så absolut!
Fre,Lör och Sön kommer spenderas visande M min hemstad, lite skoterkörning, lite korvgrillning i stugan, lite badtunne-badning och annat norrländskt samt träffa gamla bekanta och säkert klunka ett par pils.
Jag ser ljust på framtiden helt enkelt!
Nu ska jag och M umgås lite, mysa och bara vara med varann, känns som att de blivit lite för mkt tid vid den här dumburken ikväll igen.
Until next time
/ P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0