80 timmar senare...

Jaha, då var denna veckas arbetstimmar avslavade då, lite besviken då totalen bara landade på svaga 80 timmar. Om dessa pengar nu gått rätt in på Petters Slösa & Må Bra Över Det-konto så hade jag inte suttit här o ens varit det minsta bitter, men när dom som denna månad och nästa via diverse nätverks-kablar går rätt in på Norska statens spenderarbyxor-konto så passar ja på att på detta ämne släppa ut all den negativa energi jag kan hitta.
Men men nu är snart dom 30 laxarna uppfiskade ur övertidens insjö, vilket dubbelmoraliskt nog ska firas med en och annan alkohol-haltig dryck. Kanske låter jävligt sjukt med tanke på att de va just rattfylla dom där böterna betalas för, men med handen på hjärtat så kan jag säga, och säkert många runtomkring mig intyga, att jag blivit en hel hög med steg lugnare sen den där kvällen i juli, fan ja har tänkt mycket inte bara på vad ja håller på med men hur helt åt helvete allt hade kunnat gå, medans jag körde satt O.D på taket, A.N i skopan och jag körde runt och snurrade som den idiot jag då var på grusparkeringen.
Hade ett skönt break i jobbandet igår med middags-bjudning innehållande tacos och vin med chips o dylikt till efterrätt hos E och N, skönt att 1. slippa laga maten själv, 2. slippa diska pannan som maten blir lagad på och 3. få känna sig avslappnad för en gångs skull. Både jag och M, speciellt jag, blev rätt tidigt trött, så vi tackade för oss redan innan barn-timmarna hunnit slå, visst lite gammalt av oss men de skiter ja i, min tim-lista ger mig rätt till de.
Dagen idag har avslutats lika bra som den började dåligt, vaknade och var svinsur/sugen på rollo då jag jämt innan uppvak drömt om att ja stod o skulle handla just rollo, men visa-kortet vägrade att ge med sig och stå för kalaset, så ja fick stå och leta djupt djupt djupt ner i mina fickor för ett eller annat dammigt småmynt, och visst jag hittade ett par tappra krigare, men i slutändan var jag 3 kr kort, vilket kassörskan vägrade bjuda på, så blev sur, vaknade ur drömmen, och var grymmt sugen på rollo. Det skumma med det hela var att ja berättade detta för M, som sen somnade om och tydligen fortsatte där jag vaknat till liv. Inte heller hon fick köpa dom där jävla rollorna, så om ja nån gång springer på den där kassörskan igen så blir det ett och annat väl valt ord hon kommer få höra.
Jobbet har gått lika knackigt som vanligt idag, men efter 11 timmars himmlings-skens-torkande så kom jag hem till kokande het potatis, en mycket godluktande köttfärs-limpa med tillhörande sås och lingonsylt, jag försökte övertala M att vi skulle göra detta till en daglig tradition med varm mat på bordet då jag kommer hem efter en hård dags slit för att sätta mat på bordet i lägenheten, men hon var lite halvt avvaktande så får nog jobba på 40-tals-känslan ett tag till.
Grymt stekigt med dräkt erkänn!
Detta hembygge har fått många timmar att rinna iväg under
veckans gång.
Efter extremt god mat ( jävlar va gott de är med husmanskost! ), så la vi oss för en kvarts morfars-vilande efter maten,  vilket blev till 1,5 timmars snarkande, vilket i sin tur blev till ett försenad gästspel hos Barrulf och Norken med GT´s, TV-spel och allmänt snack om ingenting helt traditionsenligt.
Ne nu ska ja slagga ett par timmar, ser fram emot min och M´s första heldag tillsammans på alltför länge, sova längre än nödvändigt, äta onyttigt och få några nice motljus-bilder från holmenkolls-toppen står på schemat.
Fredens Liljor
/ P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0