sova, äta, jobba, vara less på jobbet, sova...

Fan va avundsjuk jag är på dom lyckligt lottade jävlarna som vaknar upp på morgonen med ett leende på läpparna, flyger likt en fjäder i en höstvind upp ur sängen, skuttar likt en liten flicka iväg till jobbet, kmr dit och bara njuter av av vara just på jobbet, som sitter där vid sitt skrivbord och tänker "fyfan va kul de här är!".
Så vill jag också känna.
Istället vaknar man av en jobbig ringsignal, snoosar alldeles för länge, tvingar sig upp då klockan slår 5 i jobb, springer runt i lägenheten svärandes över att man alltid lyckas lägga nycklarna på ett för morgon-hjärnan alldeles för smart ställe, hittar till slut nycklarna, springer ner till trikken, missar den just, får stå och frysa i 9 min för att man i all stress glömde att ta på sig jackan, kmr 20 min sent till jobb och dagens timmar känns alldeles för korta då man måste halvspringa sig igenom den bara för att den där förbannade nyckeln låg brevid byxorna och man inte trodde man var så smart så man sket i att leta där.
Sen att arbetskamraterna just den ovan beskrivna dagen är totalt inkompetenta gör inte saken direkt lättare. Man står där och svär för sig själv, hoppas att dagen snart tar slut trots att man egentligen vill att den ska vara så pass länge att man hinner göra klart allt, slippa gå till jobbet dagen efter och istället få den där känslan som dom "lyckliga" har,bara kliva upp i lugn och ro, göra vadhelst man själv vill, och få känna "fyfan va kul de här är!"
Hade inte gråtit om jag legat där just nu
Nej nog gnällt, lite positvit finns de allt i denna annars becksvarta dag, kom för inte allt för länge sen hem, blev mött av världens bästa flickvän som 50-tals aktigt nog stod vid spisen med rykande färsk mat och väntade på att jag skulle komma hem. Älskar dig M!
Till avnjutandet av fiskpinnar, potatis/morots-mos och hollandaise-sås så får jag se W.Rooney slafsa in 1-0 till Man U mot Bayern i Champions League redan efter 64 sekunder, kort därefter följer SAIK upp med att slå ut M´s kära FBK ur slutspelet i ishockey, den första och förmodligen enda gång jag nånsin har vart/kommer vara glad över att Skellefteå vinner en match!
Nu lite soffliggning i våran otroligt sköna soffa med schäslong, det brukar vara lite "slaggis" om just den platsen i soffan, idag gick jag segrande ur striden.
Eftersom det inte blev som tänkt med jobb(=feta pengar) i påsk så sitter jag och M och letar med ficklampa efter en sista-minuten weekend i någon europeisk storstad, några tips någon?
Inte för att det är Europa men hade gått med på en 500 kr´s New York-resa också
Ne nu ska ja hitta något coolt nog ställe att åka till med vettig prislapp, kanske man får känna den där omtalade känslan snart.
Lite gladare!
/ P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0