Vad mycket en snus kan göra

Har nu snart gått 24h sen ja la in min första och hittills enda snus för denna gång, men fan ja lever på den fortfarande, flög upp ur sängen imorse, gått runt på jobbet med en fredags-eftermiddag känsla hela dan, tränat inte bara ett utan TVÅ pass idag, först in på gymmet för lite armar+bröst för att sen stressa iväg till innebandy-träning, den första i ordningen sen alltför länge sen. Inget av detta hade jag ens varit i närheten av att tänka tanken att utföra om det inte varit för guds bästa uppfinning snusen.
De goa med de hela är att jag inte ens har varit skakig/bitter/tuggummi-tuggande/ovanligt mycket kaffedrickande eller sugen på att ta en snus, visst har tanken av en kall göteborgs rapé under läppen slagit mig, men den har inte legat och gnuggat som den normalt brukade göra. Tror de kan gå vägen denna gång!
Dagen på Louises Gate 11 A 3 tr lägenhet till höger har varit som vanligt, även om mindre än vanligt var planerat, så gick de ändå käpprätt. Tänkte vi skulle vara lite kulturella ja och M och börja läsa någon av dom 14 böcker jag en gång beställde men aldrig läste, tänkte satsa på en som Efterlysts och TV3:s okrönta knug Leif "alltid rätt" GW Persson skrivit, började i staterna glo mig igenom dom första 30 sidorna och boken är så långt skriven precis som han pratar, ryckigt, mumligt, skol-känsle-korrekt och självsäkert, inte ett skrivfel så långt ögat kan nå.
Tänkte som sagt fortsätta med den idag, men kom hem halv 7, skulle bara "slänga ihop lite mat" innan vi satt oss ner o började nörda, den ihop-slängningen tog dock mer än vad en ihopslängning borde, maten var klar halv 10, hur kan de ta 3 timmar att göra en pastasallad med fetaost, smörstekta champinjoner, oliver, vindruvor, ölkorv, ruccolasallad, purjolök och gurka? Normalt är det i princip omöjligt så länge man vet hur man använder en köks-kniv då allt i princip bara är att hacka upp, men jag och M har nån magisk förmåga att lyckas. Vi har nog aldrig gjort något i normal takt, inte ens i en trött tonårs-takt, men närmare tant Agda 82-takt än nånting annat. Jaja nu är maten lagad, uppäten och nersmält, dags för ett försök till läsning vilket troligtvis kommer sluta i uppvaknande med bok i famn 03.14 natt till tisdag.
Jävla va tråkigt de såg ut o hacka champinjoner då!
Slutresultat : Gött!
Fred Ut!
/ P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0