Ny stad, nya möjligheter!

Satt för ett tag sen och väntade på busshållplatsen i nya hemstaden goa Götet efter dagens 1,5 timmes lektion på mitt nya vardagsfördriv Universitetet (och närmare bestämt Media och Kommunikationsvetenskaps-programmet), efter att ha försökt börja skissa på tentan i bibblan med nya jämlikar och käkat indiskt på stadens varmaste (?) restaurang New Dehli med klass-medlemmar.

Då jag satt och filosoferade över hur jag kommit just hit till just denna busshållplats i just denna stad så kom tecknet som just ett tecken från ovan.
Hörde några våningar upp på stillaget bakom hållplatsen det kära gamla ljudet av den 11-kilos gröna Bosch piggmaskin som förföljt mig på dagarna (och ibland även på nätterna) dom sista 3 åren give or take ett par dar. Det var nog just det som fick mig att flytta/fly därifrån, bort från Oslo, bort från betong-hår och norska köttfärs-priser, bort från 07-15.30 kneget, 100 kronors-snus och inkompetenta norrmän.
För att inte såga ner norrmännen till flis så kan jag erkänna att det faktiskt finns saker jag saknar, men dom flesta har även dom flytt landet, nämligen alla goa peeps man lärt känna i Hufvudstaden och alla goa stunder som man haft med dessa människor. Dock har väl 90% av dom nyfunna vännerna varit svenska så det kan nog bli lite flis till 17:e maj-brasan ändå. Summa summarum så har det funnits magknips-skrattande stunder i denna stad som jag för alltid kommer bära med mig, med norrmän och utan och jag ångrar inte en sekund att jag packade min ren-rygg full, och tog släden från norr ner till Oslo 3 år tillbaka i tiden.
Utan oslo hade jag inte fått min bucket på skinkan på Phi-Phi, bott i mansion i L.A, gått genom dom mörkaste gränder i Harlem kl.04.14 en söndag morgon med Barre, träffat min fästmö, hoppat fallskärm i Las Vegas, blivit av med körkortet med mera. Jag kan hålla på i evigheter med minnen men tänker inte göra det, slänger upp dom bilder jag har kvar på datorn och låter dom föra min talan.











Visst faller det en liten krokodil-tår när jag går igenom bilderna och jag saknar många av peeps:en från oslo men jag ångrar inte för en mili-sekund att jag lämnade och flyttade till Götet för att bli lite seriös i livet.
Jag trivs bra i skolan, känns som man valt rätt program, folket är tok-sköna och M har fått ordning på jobbet.
Enda dryga är väl egentligen att den andra-hands tvåa vi ställt våra grejjer i är något som vi abrubt måste lämna i december då han vi hyr av tydligen inte kollat att man fick hyra ut i andra hand, något som vi iofs egentligen skulle ha kollat upp också men men.
Så nu letar vi frenetiskt efter en bostadsrätt och går dagligen på ton-tals visningar, men det löser sig som timbuktu en gång sa.

Allt för denna gång men nu är ja tillbaka för 7:e (?) gången och som man aldrig säger 7:e gången gillt!

Syns bland skolböckerna!
/ P





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0